MojaSlovenija.si

Slapovi Slovenije (1993-1998) Waterfalls of Slovenia

Slovenija|SLAPOVI SLOVENIJE - waterfalls

Pršjak

Pršjakarska grapa je skoraj vzporedni sosed znamenitega Gačnika. Prehod preko grape Gačnika je izredno težaven, potka nad desnim bregom Pršjaka pa je idilična in primerna tudi za lep družinski izlet. Doživetje neokrnjene narave se meša z občutki, ki jih vzbudijo že zdavnaj zaraščene ruševine Pršjakove bajte. Včasih so kmetje po Pršjakarski grapi splavarili les. Ker pa je potok po njej bolj skromen z vodo, so v zgornjem toku nanj iz zajezenega sosednjega Gačnika, po kanalu preusmerili vodo ter naredili potok primeren za splavitev lesa.

Dostop: S ceste Idrija - Most na Soči pri Dolenji Trebuši zavijemo po asfaltirani cesti proti Čepovanu. Pred mostom čez Trebuščico zavijemo na levi odcep ceste proti domačiji Krt. Lepo označeni smerokazi nas usmerjajo na naravne znamenitosti v bližini (Gačnik, žvepleni izvir, Bele vode, Medvedova jama…). Smerokaz pred gostiščem ob cesti nas usmerja proti slapovom. V kolikor se želimo sprehoditi do tolmuna pod Slapom v Sopotih je to prava pot. Kolovoz kmalu preide v lepo izhojeno potko, le-ta pa kmalu zaide v brezpotje. Sledi 4 m visok šum. Nad njim se moramo prebiti ob spolzki strugi plitvega potoka do čudovitega temnozelenega tolmuna v katerega pada več kot 20 m visok slap. Tolmun kot velik kotel obkrožajo visoke neprehodne pečine. Za družinski izlet je zato bolje slediti kolovozu mimo Krtove domačije (smerokaz ,Krtova domačija'). Zložna potka ob desnem bregu grape nas po 30 minutah hoje popelje nad Slap v Sopotih. Panorama je tu naravnost čudovita. Nad slapom je lepo viden manjši slap - 4 m visok šum (Mali slap v Sopotih). Ta del poti je tudi najnevarnejši, saj se z jeklenimi klini utrjena in dovolj široka pot vije nad samim ,kotlom'. Pot se nato po gozdu dviga nad nekoliko izravnano strugo, dokler se pod nami ne pojavi stopničasto, več kot 20 m visoko slapišče. Od 1 do 4 m visoki šumi se prelivajo v lepe zelene tolmune. Po 10 minutah hoje pridemo do jase na kateri so ruševine stare Pršjakove bajte. Po nekaj minut dolgem vzponu po potki ji sledi Trentarjeva bajta. Pod njo lahko opazimo zaraščeno potko, ki vodi k potoku. Privede nas nad peti 7 m visok slap. Z vrha ni videti nič posebnega. Potrebno je prečiti potok ter se spustiti po levem bregu pod sam slap. Čeprav ni visok je dovolj lep za ogled. Za ogled Trentarjevega slapa se moramo nad petim slapom povzpeti po strugi navzgor. Po približno 150 m hoje ob desnem bregu, tik ob strugi, pridemo do zanimivega dvostopnjskega slapa. Zgornja 10 m visoka stopnja je dvopramenska in se kot dolgi beli brki spušča po temni kamnini. Sledi ji prav tako 10 m visoka spodnja stopnja. Doživetje tega slapa je nekaj prav posebnega! Za nadaljevanje poti se moramo po isti poti vrniti do Trentarjeve bajte ter nato naprej po potki. Nad nami lahko opazimo nove hiše. Malo pod njimi skaklja potok v 20 m visokem slapišču. Dostop je tu lahko zelo nevaren, saj je breg izredno drčen. Če nadaljujemo pot nad hišami ob strugi bomo prišli do osmega 5 m visokega slapa. Tik nad njim se pojavi izrazit prelom kamnine, po katerem začenja svojo pot voda potoka Pršjaka.

Slap v Sopotih

Kolovoz po katerem pridemo na pot nad desnim bregom potoka. Smerokaz ,Slap Pršjak' lahko zavede, zato je bolje slediti smerokazu ,Krtova domačija'

Stare ruševine Pršjakove bajte

Pogled navzdol proti spodnjemu delu grape Dolina