| 
      
      | 
          
             Celica: 
            
              nekdanji vojaški zapor
               na Metelkovi ulici v 
              Ljubljani           je bil preurejen v mladinski hotel - hostel. Hostel Celica ima v prvem
          nadstropju 20 umetniško opremljenih sob, ki jih imenujemo CELICE. Vsaka
          je unikatno avtorsko delo - niti dve celici nista enaki. Ozadje: "Nekdanji vojaški zapori na Metelkovi v Ljubljani so nastali leta 1882, ko je Avstro-ogrska vojska gradila na tem območju vojaško oporišče. Objekt sedanjega hostla Celica je služil zaporu več kot 100 let, vse do leta 1991, ko je JLA zapustila neodvisno Slovenijo in same zapore." Utrinki iz zgodovine1882: ZAPORAvstro-Ogrska vojska zgradi vojaško oporišče na Metelkovi. Objekt,   kjer je danes Hostel Celica, je več kot 100 let služil kot zapor. 1991: ZAPUŠČEN OBJEKTJLA zapusti neodvisno Slovenijo. Iniciativa Mreža za Metelkovo želi   formalno pridobiti izpraznjene prostore in barake spremeniti v   multikulturni center. 1993: BOJ UMETNIKOVPo več kot dveh letih birokratskih procedur pridobivanja   dokumentacije za vselitev v izpraznjene prostore, so mestne oblasti   odgovorile s poskusi rušenja nekdanjih vojaških barak. Različni umetniki   v znak podpore iniciativi Mreže za Metelkovo ilegalno zasedejo   prostore; mestne oblasti poskušajo naseljence izgnati s postopnim   izklapljanjem elektrike in vode ter jih tako prisiliti v odhod. Nekaj   ljudi je zaradi nevzdržnih razmer res odšlo, najbolj vztrajni pa so   ostali. 2001: ZMAGA UMETNOSTIPo skoraj 10-ih letih kreativnega načrtovanja, obnove in preobrazbe   nekdanjih zaporov v mladinski hotel, sta projekt podprli Mestna občina   Ljubljana in Študentska Organizacija Univerze v Ljubljani. V projektu   obnove je sodelovalo več kot 80 umetnikov z vsega sveta. 2003: ROJSTVO HOSTLA CELICAJulija v Hostlu Celica prespijo prvi gostje. 2006: Lonely Planet je razglasil Hostel Celico  za najbolj napreden hostel na svetu2016: Prvi certificiran trajnostno usmerjen hostel na svetu
          
            2. junij 2016 Hostel Celica prejel prestižno priznanje - certifikat Gold Travelife, ki promovira trajnostno delovanje na področju turizma. S tem je Celica postala tudi prvi certificiran trajnostno usmerjen hostel v Sloveniji in na svetu, kar je pomembno priznanje za našo ekipo in dokaz, da več kot uspešno sledimo naši viziji trajnostnega razvoja. 2017, December: Mestna občina Ljubljana (MOL) se je odločila na dražbi prodati Hostel Celica z izklicno ceno 2,34 milijona evrov.Hostel Celica: (vir) |  
      
      |   | 
      
      CELICA 101.
        Avtorja sta Aisling O'Beirn (Irska) in Franc Purg (kipar iz Celja).  Vso opremo za celico sta kupila na bolšjem trgu. Knjige sta ovila v stare  zemljevide, po ostalem pohištvu pa narisala ilustracije iz teh knjig. V  okvirjih po stenah se nahajajo nekakšni napotki za vsakogar kako odreagirati v  času demonstracij in na enem izmed njih je namerno počeno steklo (ker naj bi  bilo znanje tako močno, da te presune). 
      
      Cell 101 – Irish cell
      
      Authors: Aisling O'Beirn, Franc Purg
 The  cell furniture was bought at the flea market. The books were wrapped into old  travel maps, svereal pieces of furniture have drawings with old travel motives  on them.
 |  
      |   | 
      CELICA 102.
      
       
      Celica 102 – SKANDINAVSKA  celica
      Oblikoval jo je finski umetnik Juhani Pallasma in predstavlja primer  skandinavskega oblikovanja. Vsi kosi pohištva, ki se nahajajo v celici so  pritrjeni na stene, tako da je pod razbremenjen. Umetnik je želel imeti v  celici okroglo manjše okno. Ker to ni bilo mogoče, so naredili zidno odprtino  okroglo, okno pa je ostalo kvadratno. V sobi se nahajajo light stoli.
 
 
      Cell 102 – Scandinavian cell 
       
      Author: Juhani Pallasma
      It  is a perfect example of the Scandinavian architecture. Each and every piece of  furniture is fixed into the walls which leaves the floor light and  without any burden.
 |  
      |   | 
      CELICA 103.
      
       
      Celica 103 – FRANCOSKO –  NEMŠKA celica
      Oblikovala jo je v Nemčiji rojena in v Franciji živeča umetnica Petra  Marguč. Celico preveva ženski navdih. Strop je temen in predstavlja nočno nebo.  Kljuke na steni simbolizirajo hrepenenje – ven iz zapora. Miza, ki je umeščena  v celico je predelan stari kos železa najden na Metelkovi.
 
 
      Cell 103 – French / German cell
       
      Author: Petra Marguč
      The  author was born in Germany but lives in France. The dark ceiling  symbolizes the sky at night. There are door handles scattered around the walls  as a symbol of escape attempts. The small coffee table was found in the  Metelkova area and remodeled into a trendy piece of furniture.
 |  
      |   | 
      CELICA 104.
      
       
      Celica 104 – SLOVENSKA  celica
      Avtor celice je Boštjan Novak. V celici je želel ustvariti slike oz.  reliefe hoje. Prav tako je v celici uporabil ekološke barve.
 
 
      Cell 104 – Slovene cell 
       
      Author: Boštjan Novak
      The  author's idea was to create pictures / reliefs showing walking activity  throughout the motives and only environmental friendly colours were used  for painting.
 |  
      |   | 
      CELICA 105.
      
       
      Celica 105 – SLOVENSKO –  ARGENTINSKA celica
      Slike na španski steni predstavljajo portret Zadnikarjev, ki jih je  pošiljal iz Grčije. Zanimivost celice je njeno pohištvo, ki je pospravljivo –  postelja se nahaja na vitlu, omara se razdre v mizo z dvema stoloma, prav tako  se zloži španska stena. Soba lahko tako služi tudi kot manjša galerija.
 
 
      Cell 105 – Slovene / Argentinian cell
       
      Authors: Fontini Diamantidou, Adrijan Cingerle, Pablo Petkovšek
      The  main concept of the cell is that every piece of furniture can be folded and  took apart in order to create a complete empty space that can function also as  an art gallery.
 |  
      |   | 
      CELICA 106.
      
       
      Celica 106 – SLOVENSKO –  AMERIŠKA celica
      Avtor celice je slovenski kipar Roman Makše. Celotna celica deluje  izredno domače in preprosto zaradi uporabe lesa. Omara v sobi naj bi  predstavljala kotiček za branje – čitalnico. Ameriški kipar Anton pa je naredil  tudi »bohkov kot«, vendar je v japonskem stilu, kjer imajo v hiši hiško za  hišnega boga. Iz Amerike je bil prinesen tudi zelen okrasek.
 
 
      Cell 106 – Slovene /American cell 
       
      Author: Roman Makše
      The  concept was to create a warm and cosy home atmosphere surrounded by wood. The  closet is at the same time a reading corner.
 |  
      |   | 
      CELICA 107.
      
       
      Celica 107 – RUSKA celica
      Avtor celice je ruski slikar in scenograf Maxim Isaajev. V celici je steno  prebarval z modro akrilno barvo in nato iz stene spraskal obliko slike tako, da  je omogočil steni da zadiha. Na sliki se nahaja simbol križcev, ki  simbolizirajo odštevanje dnevov v zaporu. Ravno zaradi slike, ki se razteza čez  polovico celice ni dodatnega malega okna.
 
      Cell 107 – Russian cell
       
      Author: Maxim Isaajev
      The  left wall is painted entirely with the blue acrylic colour with  thin small lines carved into it. The little crosses represent the countdown of  days of prisoners' reclusion waiting ro be set free eventually. There is an  enormous fresque covering the whole surface.
 |  
      |   | 
      CELICA 108.
      
       
      Celica 108 – "nedokončana"Celica je še "nedokončana in neizvedena". Zanjo obstaja koncept  izdelave, ki pa v času od odprtja hostla še ni bil izveden.
 
 
      
      Cell 108 – "unfinished cell"
       The  only "unfinished cell". There existed a basic concept, but was unfortunately put  aside and left uncompleted since the opening of the hostel. |  
      |   | 
      CELICA 109.
      
       
      Celica 109 – ITALIJANSKA  celica
      Izdelovala sta jo zakonca Dešman v sodelovanju z italijanskim  umetnikom Giovannijem Morbinom, ki je v celico umestil rog in ga poimenoval  »Pogovor z vesoljem«. V celici sta avtorja uporabila lipov les, ki velja za  najcenejšega.
 Giovanni Morbin je avtor odlitka človeka, ki se nahaja zunanjem vogalu  severnega dela hiše – za model je uporabil kar samega sebe.
 
 
      Cell 109 – Italian cell
       
      Authors: Mr & Mrs dešman in collaboration with Giovanni Morbino
      The  Italian artist introduced the horn as a communication channel with the  universe. The artists furnished the cell with lime wood. Giovanni Morbino  is also the author of the human casting in stone at the corner of the Northern  facade outside – he used his own figure for the model.
 |  
      |   | 
      CELICA 110.
      
       
      Celica 110 – SLOVENSKA  celica
      Avtorji celice so slovenski umetniki povezani v skupino Odprti krog –  Ira Zorko, Janko Rožič, Tina Curk, Aleksandra Brlan. Ena izmed zanimivosti  celice je okroglo okno, ki je pravzaprav ostanek poskusa rušenja stavbe – od  rušenja je ostala luknja, ki so jo spremenili v okno in tako nekaj negativnega  spremenili v pozitivno. Kamen, ki se nahaja na tleh in služi kot stopnička za  dostop do postelje, je prav tako ostanek poskusa rušenja – padel je v sobo na  tla. Steber je prinesel Ira Zorko, ki ga je odkupil od Teološke fakultete, ko  so ga le ti zavrgli. Sedaj steber služi kot okras in je hkrati podpora nosilne  stene.
 
 
      Cell 110 – Slovenian cell
       
      Authors: Ira Zorko, Janko Rožič, Tina Curk and Aleksandra Brlan
      One  of the most interesting features of the cell is the rounded window which serves  as the reminder of the demolishing attempts of the old prison building. A basic  hole in the wall was recreated into a stylish rounded window. The large rock on  the floor was also stored beside other leftovers from demolishing attempts and  functions as a stepping stone on the way to the king size bed. The pillar was  bought from the Faculty of Theology and was meant to end up on dumping ground.
 |  
      |   | 
      CELICA 111.
      
       
      Celica 111 – SLOVENSKA  celica
      Avtor celica je Matej Bizovičar, ki je eden izmed najbolj aktivnih  umetnikov v hostlu Celica – še vedno aktivno sodeluje pri projektih work - in -  progress (mozaiki v mansardi, skupna kuhinja, freske in mozaiki v Orientalni  kavarni, totemi na vrtu…). Tudi v tej celici je ostala luknja od rušenja, ki jo  je umetnik spremenil v okno. Okno je v obliki vulve, ki simbolizira novo  rojstvo. Prvotni pogled skozi okno je kazal na opeko, ki so bili potem  uporabljeni tudi pri oblikovanju celice. Opeke so ostanki pogorele šole ne  Metelkovi, nekateri pa so bili že prej del celice. V celici sta dve sliki: ena  simbolizira bilko, ki meče senco, druga pa predstavlja tloris zaporniškega  hodnika, nad njo pa se nahajajo fotografije tračnic.
 Postelja je v dvojni funkciji – je postelja, ki se odpre v skrinjo in  omogoča hranjenje prtljage.
 
 
      Cell 111 – Slovenian cell
       
      Author: Matej Bizovičar
      The  author remains one of the most active artists still involved in the  work-in-progress nowadays at Hostel Celica. The window in the corner was a  former hole in the wall, left after demolishing attempts and later artistically  transformed into a corner window.
 |  
      |   | 
      CELICA 112.
      
       
      Celica 112 – SLOVENSKA  celica
      Avtor celice je prof. Janez Koželj, ki je tudi zdajšnji podžupan. Cilj  oblikovanja je bil narediti celico čimbolj preprosto, elementarno, svetlo in  čisto.
 
 
      Cell 112 – Slovenian cell
       
      Author: prof. Janez Koželj
      The  concept was to create the most basic, pure and elementary living space possible  to let in as much light as possible.
 |  
      |   | 
      CELICA 113.
      
       
      Celica 113 – SLOVENSKA  celica
      Žiga Okorn je avtor te celice. Avtor še vedno sodeluje pri celostni  grafični podobi hostla Celice. Posebnost celice 113 je, da je bila prva  dokončana celica in je tako služila kot prikaz ostalim, kako se lahko prostor  spremeni. Ob vstopu v celico se nahaja na tleh »predpražnik«, ki je nabran na  sotočju treh rek – Ljubljanice, Savre in Kamniške Bistrice. V celici se  nahajajo portreti moškega in ženske – kot jing in jang. Celica je razdeljena v  tri prostore: vežo, dnevno sobo in spalnico. Avtor se je poslužil možnosti  dviga tal, na ta način okno deluje v normalni višini. V tej celici je prespala  tudi prva gostja hostla Celica – ga. Jelena Štenikova.
 
      Cell 113 – Slovenian cell
       
      Author: Žiga Okorn
      Still  very much involved in the graphical & design work of Hostel Celica, this  author's cell was the first one completed and the first one to welcome  guests in July 2003. There is a portrait reflecting a man and a woman as  a jing & jang combination.
 |  
      |   | 
      CELICA 114.
      
       
      Celica 114 – ŠVEDSKO –  TURŠKA celica
      Chet Kanra je avtor te celice, Aleksander S. Ostan je prispeval slike.  Prostor je odprt proti svetlobi, v celici obstaja tudi možnost namestitve  dodatne postelje.
 
      
      Cell 114 – Swedish / Turkish cell
      
 
      Authors: Chet Kanra, Aleksander S. Ostan
      The  cell is meant to stay simple, open and uncomplicated in style with basic  furniture and equipment.
 |  
      |   | 
      CELICA 115.
      
       
      Celica 115 – SLOVENSKA celica
      Avtor je Jiri Kočica. Celica je druga najstarejša celica in je soba, v  kateri so se umetniki srečevali in razpravljali o celicah in projektu ter  dobivali nove ideje (Janko rožič, Žiga Okorn). V celici se nahaja »mentrga« -  stara kmečka miza z velikim predalnikom, kjer so običajno pospravljali vse, kar  so potrebovali za kruh. V njeni notranjosti so narisane slike od sejanja žita,  mletja in obeda kruha. Skrinja, ki se nahaja v celici, je vojaška in je last  avtorjevega dedka.
 
 
      Cell 115 – Slovenian cell
       
      Author: Jiri Kočica
      The  second cell to have been completed in the renovation process. It used to be the  place where artists would meet and discuss the whole transformation procedure –  a true meeting point of ideas, concepts and projects. There is an old farmer  table with a spacious drawer that used to store everything needed for cutting  bread. On different spots around the cell there are several drawings of wheat  sowing and gringing. The old wooden trunk is property of the author's  grandfather.
 |  
      |   | 
      CELICA 116.
      
       
      Celica 116 – SLOVENSKO –  AMERIŠKA celica
      Kiparka in slikarka Irena Brunec je avtorica te celice.
 Koncept sobe je oko – na tleh v parketu je izris oblike očesa,  posteljno dno pa predstavlja šarenico in zenico. Posebnost sobe je okrogla,  dvignjena postelja. Stene so ročno oblikovane in poslikane s Parisovo sodbo –  izbiro med tremi boginjami, simbolično med tremi načini življenja. Steno krasi  tudi pesem Leonarda Cohena »Tower song«.
 
 
      Cell 116 – Slovene / American cell
       
      Author: Irena Brunec
      The  »eye« is the basic concept of the cell 116. There is an eye carved in the  pavement, the lifted bed structure represents its iris and pupil. The  walls are hand made and represent the Judgement of Paris – dilemma between 3  goddesses which can be paraphrased as the choice between different paths  in one's life. One of the walls displays Leonard Cohen's lyrics of the Tower  Song.
 |  
      |   | 
      CELICA 117.
      
       
      Celica 117 – SLOVENSKA  celica
      Avtorica celice je profesorica iz pedagoške akademije Dragica Čadež.  Celica je zelo preprosta. Leseni obok v celici je izdelan iz lesa pogorele  stavbe na Metelkovi, ostali les pa so prilagodili. Tlakovci v celici pa so  prineseni iz podstrehe hostla Celica.
 
 
      Cell 117 – Slovenian cell
       
      Author: prof. Dragica Čadež
      The  basic concept is simple. The wooden arch was made of burnt wood of a destroyed  building in Metelkova. The bricks that cover the cell floor were found in the  Celica building attic.
 |  
      |   | 
      CELICA 118.
      
       
      Celica 118 – SLOVENSKA  celica
      Celico je nastala v sodelovanju z Muzeja novejše zgodovine, Marka  Štepca in Iva Vraničarja. Namen je bil ohraniti celico čim bolj podobno  dejanski zaporni celici, tako se v njej nahajajo originalne postelje zapora kot  tipičen primer jugoslovanskega zapora. V steni so uokvirjeni originalni zapisi  zapornikov. Tla so obložena z linolejem.
 
 
      Cell 118 – Slovenian cell
       
      Authors: Marko Štepec and Ivo Vraničar in collaboration with the  National Museum of Contemporary History 
      The  cell that among all resembles best the old prison life, containing original  beds from the Yugoslav era. There are writings on the wall enclosed in frame as  a reminder of prisoners' thoughts back in the days. The floor is covered in  linoleum.
 |  
      |   | 
      CELICA 119.
      
       
      Celica 119 – ANGLEŠKA celica
      Angleški kipar Anthony Garmley je avtor te celice. Posebnost celice so  njena tla – delno so zastekljena in v podu se nahajajo kipci. Prvi kip (skrajno  levo, zgornji kot) je delo Anthonya, ki je naknadno poslal še 16 kipcev, ostali  pa so delo obiskovalcev.
 Richard pa je na vzhodno steno narisal točno to, kar je takrat videl  skozi okno – Trg brez zgodovinskega spomina.
 
 
      Cell 119 – English cell
       
      Author: Anthony Garmley
      The  cell's main feature is the floor – covered in glass and enclosing 16 miniature  sculptores made by visitors. The Eastern wall pictures what the artist  envisioned in a specific moment in the past during transformation – a  city square without any historical memory.
 |  
      |   | 
      CELICA 120.
      
       
      Celica 120 – SLOVENSKA  celica
      Avtor celice je Aleksander S. Ostan. V celici se je lotil križnega  poizkusa in dvojne delitve prostora.
 
 
      Cell 120 – Slovenian cell
       
      Author: Aleksander S. Ostan
      The  cell is an experiment how to divide a single space in different areas,  separated by a huge wooden cross that functions as a bed frame.
 |  
      |   | 
      
      KOTIČEK MIRU
      
      Posebno mesto med celicami ima t.i. Kotiček miru. To je edina izmed  bivših zaporniških celic, kateri so odstranili režetke na vratih in oknu in ni  namenjena bivanju obiskovalcev. Prostor naj bi predstavljal stično točko za vse  raznolike goste, ki se zbirajo v hostlu Celica. V notranjosti se nahaja 6 niš,  ki predstavljajo 5 svetovnih religij (islam, krščanstvo, hebrejska vera,  hinduizem, budizem), ena niša pa ostaja odprta za vsakogar. V prostoru se  nahaja tudi umivalnik, ki simbolizira vodnjak z vodo in prestavlja povezavo z  naravo. 7 nišo predstavlja manjše okno, ki je enkrat večje kot v drugih celicah  in tako enake velikosti kot ostale niše. Okno in steklo na vratih omogoča  povezavo zunanjosti in notranjosti, saj se sonce razlije v notranjost hodnika.
 Soba se nahaja točno nad 
      temnicami
      .
 
 
      
      Point of Peace
      The  only former prison cell where prison bars were removed from windows and doors.  It is not meant to accommodate guests but warmly welcomes visitors in search of  a spiritual journey, inner peace or simply guests looking for little  peace and quiet. There are 6 niches – each one dedicated to a world religion  (Catholic, Islam, Jewish, Buddhist, Hindu) plus one which is left empty  and open to welcome any religion.
 |  |