MojaSlovenija.si

Domov

Župnijska cerkev sv. Jakoba v Okonini

Virtualna ekskurzijavirtualna ekskurzija 360°

English SLOVENIJA CERKVE

Cerkev sv. Jakoba v Okonini

Uvod

Župnijska cerkev sv. Jakoba v Okonini je ena najbolj prepoznavnih sakralnih stavb Zgornje Savinjske doline, znana po štirih stolpih, ki ji dajejo edinstveno, skoraj katedralno silhueto. Jedro kraja se je razvilo okrog cerkve na prodni rečni naplavini, kar pojasnjuje njeno dominanto lega nad levim bregom Savinje in vlogo prostorskega označevalca naselja. Cerkev je bila večkrat preoblikovana; po požaru leta 1934 jo je skupnost obnovila v osemdesetih letih 20. stoletja, s čimer je dobila današnjo podobo.

Zgodovinski razvoj in romarska funkcija

Kronologija in preobrazbe

Opomba: Lokalni opis poudarja »skoraj bizantinsko« podobo, ki naj bi bila dediščina stikov flosarjev z vzhodnimi kraji; to je interpretativni namig kulturnozgodovinskega spomina, ne stroga arhitekturna atribucija.

Romarska tradicija

Arhitekturni opis: štiri stolpi, ladja in analogije

Tloris in volumni

Ikonografija: sv. Jakob, Ignacij Lojolski in baročni oltarni program

Sv. Jakob starejši (Apostol, romar)

Sv. Ignacij Lojolski (jezuit, ustanovitelj Družbe Jezusove)

Baročni oltarji in stranske kapelne niše

Primerjalna opomba: Ljubljanska cerkev sv. Jakoba je emblematična za razkošne baročne oltarje in kiparstvo (Francesco Robba, italijanski vplivi); čeprav ni neposreden vir za Okonino, dobro ilustrira standard baročne ikonografske in oltarne prakse v slovenskem prostoru v prvi polovici 18. stoletja.

Umetnostnozgodovinski pomen in regionalna identiteta

Tipološka posebnost

Regionalne povezave

Prostorski kontekst naselja in cerkve

Naselbinska lega

Cerkev sv. Jakoba v Okonini združuje redko štiristolpno tipologijo z baročnim oltarnim programom, oblikovanim ob vzpostavitvi romarske prakse k sv. Ignaciju Lojolskemu. Prostorska zasnova, sorodna Radmirju, in ponovna rekonstrukcija po požaru utrjujeta njen pomen v kulturnem spominu kraja. Ikonografija sv. Jakoba kot patrona romarjev in Ignacija kot jezuitskega svetnika jasno strukturira teološko-umetnostni profil cerkve, ki deluje kot identitetno središče Okonine in kot redkost slovenske sakralne arhitekture.

Viri